söndag 24 maj 2009

I´m back!!


Det blev ett mycket längre uppehåll än jag hade tänkt fr början. Det har varit en del att tänka på den sista tiden. Funderingar över livet, vad vill jag ? vad förväntas av mig ? Om att jag i vissa lägen inte funderar på vad jag vill, utan följer med strömmen mot vad det nu kan vara.

Jag hade två underbara semestrar. Det var väldigt konstigt att i ena stunden befinna sig i alperna för att i nästa ögonblick sitta på planet mot Mexico. Mer om de i senare lägg.

När jag kom hem fr Mexico insåg jag m hjärtat i halsgropen att det inte var allt för lång tid kvar tills startskottet för Göteborgs varvet. Det blev en intensiv träningsmånad. Blandade löpning i terräng & asfalt. Terräng är mkt roligare & skönare för kroppen. Var dock tvungen att vänja kroppen vid asfalt. Det är underlaget för varvet.

Förra lördagen gick startskottet för det 30:e Göteborgs varvet runt stadens gator & torg. De första kilometerna gick stålande, kände mig i tipp topp form. Efter 5 km, fick jag kramp i hela m magpartiet, fick gå på toa flera ggr, kryddat m ett ont knä. Det var ingen njutning, det var en kamp att ta sig i mål. Enveten som få är jag, ge upp skulle jag aldrig göra. Just enveten kan vara både en positiv & negativ egenskap, beror helt på i vilken situation personen befinner sig i.

Jag försämrade min tid fr förra året, mådde pyton efteråt. Det var slapp i soffan som gällde. Tror ändå att jag kommer att stå på startlingen nästa år. Trots allt är det något magiskt att ta sig igenom staden. Det är en folkfest, mycket publik, underhållning längs vägen. Det är bara att hålla tummarna att magknipet uteblir.
Nästa gång blir det ett kortare lopp, har tänkt att ställa upp i midnattsloppet i Göteborg.

I´ll be back!!

0 kommentarer: