fredag 20 mars 2009

Snart på väg



Efter en intensiv vecka på jobbet ä det äntligen semester. Imorgon bitti sätter vi oss på ett plan till Grenoble. I Grenoble kommer vi att möta upp m några vänner som kommer m flyget fr Stockholm. Sedan väntar några timmar med buss på serpentin vägar innan vi är framme i Val d´seire.

Alperna & skidåkningen, det är något s speciellt. Jag har åkt skidor sedan barnsben & det är ett enormt nöje. Det är adrenalin kick av att sätta på sig pjäxor, hjälm, googles & spänna på sig skidorna. Dags att susa ner för backarna. Det är avkoppling på högsta nivå. När det är dags, sätta sig på en ute servering & njuta av en vin chau & lite lunch. Bättre på brännan. Efter dagens slut är det dags för lite after skii. Vi åker m Langley travel & deras all inkl. På kvällarna brukar det att serveras helt suveräna 3-rätters middagar. Har åkt mot dem innan till franska alperna. Middagarna är helt suveräna. Det är enormt prisvärt. De små studios som vi bor i hade jag inte velat laga mat i. På kvällarna brukar det att bli mest mys i lägenheten. Ingen av oss är där för att festa. Det är skidåkningen vi är där för.

Minns när vi var där sist. Då var det jag, C & L. Andra kvällen när vi skulle sätta oss i restaurangen så frågade personalen oss om vi ville sitta jämte några killar istället. Hmmm, det gjorde vi gärna. Då var vi alla singlar. Döm om vår förvåning när killarna var medelålders män m familj & barn hemma i Sverige. Inte riktigt vad vi hade väntat oss. De var trevliga, efter några kvällar var det lite svårare att hitta samtals ämnen att prata om.

Tror att jag har fått ihop packningen. Vi får enbart ha med oss 15 kilo inkl pjäxor. Bara mina pjäxor väger 5 kilo. Tror att jag har fått ihop det.

Innan det är dags för sängen skall jag se vilka som går till final i lets dance.

Åter i Sverige nästa lördag.

1 kommentarer:

Millan sa...

Dags for uppdatering har vannen!! KRAM