söndag 1 mars 2009

Vänskap

En vän är den som vet allt om dig och fortfarande tycker om dig.



Idag är det 29 år sedan jag som träffade en alldeles speciell person. Den vän som igenom åren har betytt oerhört mycket för mig. Vi lärde känna varandra när våra familjer flyttade till samma gata. Hon är ett år äldre än mig. Detta har inneburit att vi inte har gått i samma klass. Vi har skrattat, gråtit, varit förbannande & arga på varandra. Kommer aldrig att glömma den episod när jag stängde in henne i mitt rum för att hon skulle hjälpa mig att städa, när jag meddelade henne att våra kaniner enbart var på låtsas. Jag är lillasyster, bror min lärde mig verkligheten den tuffa vägen. C är storasyster. Jag förde över mina kunskaper på henne. Inte alltid lätt.

När vi kom upp i tonåren hade vi heta diskussioner om vem T tyckte om mest. T var den första kärleken för oss båda. Kommer inte ens ihåg vilka argument vi hade för att bevisa att vi själva hade rätt. Ingen av oss fick honom.

Våran vänskap har hållit i sig igenom åren, flyttar, kärlekar, andra vänner. C är mer som en syster för mig. Om jag får barn kommer hon att bli deras "moster" indirekt. Jag har ingen syster.

C är en person som alltid finns där för mig. I glädje, sorg, uppmuntran - hon är fantastisk på att få mig på andra tankar. Det som är tråkigt är att vi bor alldeles för långt ifrån varann. Då är det tur att hon aldrig är längre än ett telefonsamtal bort.

Planerar att besöka henne i höst. Hon har bestämt att vi skall ha en tjej mysdag på spa. Det ser jag framemot. En riktig tjejdag m henne. På kvällen skulle jag tro att det blir puben för grabbarna. Då fortsätter vi myset hemma m hennes charmtroll till barn. Hennes son har meddelat att han vill att jag skall komma & hälsa på dem, han vill visa mig sin plånbok. Lilla charmtrollet.

Vänskap är oerhört viktigt för alla. C är en av de vänner som betyder mest för mig. Hon är min äldsta vän, vi känner varandras föräldrar, syskon, far & morföräldrar. Nästa år är det jubileum. Då får vi se till att hitta på något skoj.

0 kommentarer: