tisdag 10 mars 2009

Lista

Hittade denna roliga lista hos Anne. Lite lagom underfundig. Kopiera, använd & meddela mig - så kommer jag & kikar. Om ni vill förstås. Alltid roligt att se hur olika alla svarar.

1. Hur gammal är du om fem år? 36, snart 37...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Styrelsen i min bostadsrätt förening.

3. Hur lång är du? 170

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Män som hatar kvinnor

5. Vem ringde du senast ? Anna

6. Vem ringde dig senast? Nina

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på humöret. Enkelt m sms. Kan vara skönt iband. Likväl som det kan vara skönt att prata i telefon. Var sak har sin tid.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? gifta

9. När såg du senast din mamma? 2 dagar sedan

10. Vilken ögonfärg har du? gröna

11. När vaknade du i dag? halv sju utav klockan

12. Vilken är din favoritjulsång? I´m dreaming of a white christmas

13. Vilken är din favoritplats? Svårt, tolkningsfråga. Havet & fjällen har alltid en lugnande inverkan på mig. Marstrand på västkusten är något av ett smultronställe.

14. Vilken plats föredrar du minst? Trånga utrymmen

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen som helst aning. På ett sätt en skön känsla, på ett annat sätt en skrämmande känsla.

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Minns inte. Kommer i fortfarande ihåg en mardröm. Då hade jag sett en serie på tv - Röd snö. Drömde att mördaren kom efter mig.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När mitt brorsbarns mormor berättade om vad han hade sagt sist han var hemma hos henne.

18. Hur stor är din säng? 120 bredd. Önskar att jag hade en breddare.

19. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, smidigt att kunna ta med sig den. Smidigt då jag bor i en 2:a & inte vill ha ngt skrivbord.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan för det mesta.

21. Hur många kuddar har du i sängen? 5

22. Vilka länder har du besökt? Norge, Danmark, England, Tyskland, Luxemburg, Frankrike, Andorra, Spanien, Italien, Jugoslaven, Kroatien, Turkiet, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Kina, USA, Brasilien, Bolivia, Peru, Venezuela.

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Surte, Göteborg, Stockholm, Östersund & Baltimore, USA, Kungälv

25. Är du social? För det mesta är jag ûber social. Ibland får jag dock en känsla av att bara vara för mig själv.

26. Vilken är din favoritglass? 88:an & Sandwich. Glömmer dock aldrig, mint chocolat chip fr USA.

27. Vilken är din favoritefterrätt ? Pannacotta är aldrig fel eller ostar. Annars är jag mest en förrätts tjej.

28. Tycker du om kinamat? Inte särskilt, det var ett otroligt äventyra att äta Kina mat i Kina. Annorlunda mot Sverige. Ibland var längtan till det gyllene M:et stort.

29. Tycker du om kaffe? Yepp

30. Vad dricker du till frukost? Vatten är standard. På helgen blir det jucie & kaffe el te.

31. Sover du på någon särskild sida? Nopp

32. Kan du spela poker? Nej, inget jag känner ett behov av

33. Tycker du om att mysa/kela? Mycket, underbart

34. Är du en beroende människa? Självklart

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? En gammal granne bla. Sedan datade jag en kille som hade samma födelsedag som mig.

36. Vill du ha barn? Ja, ngt som skrämmer mig om det inte kommer att bli så.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet

40. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser

41. Äger du dyrbara smycken? Nix

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Följer inte direkt ngt på TV. Om jag är hemma kolar jag på Mästarens mästare, Greys, på spåret mfl. Är jag inte hemma, spelar jag inte in några program,

43. Kan du rulla med tungan? Ingen talang jag har

44. Vem är den roligaste människan du känner? Olika personer vid olika tillfällen

45. Sover du med gosedjur? nej

46. Vad har du för ringsignal? vet nte riktigt, den följde med telefonen

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, min mamma är inte så nostalgisk av sig. Hon är mer slänga typen.

48. Hund eller katt? Hund, Tror dock inte att jag vill ha någon hund själv.

49. Flirtar du mycket? Inte riktigt min grej.

50. Kan du byta olja på bilen? Ja

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nopp

52. Vilken var den senaste boken du läste? Den hemlige kocken - skrämmande läsning

53. Den bästa bok du läst? Går inte att svara på. Har läst många bra böcker.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Amelia, Laga Lätt & Allt om Mat

55. Dansar du i bilen? hmmm, dansa i bilen. Lite svårt. Kan hända att jag sjunger en strof eller två.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix fm

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Uppgifter som jag har fått på mig fr styrelsemötet

58. När var du i kyrkan senast? På Eriks dop i höstas

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Osbourne, han var grym som historie lärare.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Några nätter. Tycker att det är mysigt att tälta. Sist var när vi vandrade till Machu Picchu, Peru. Blev väckta varje morgon m lite te. Det var en annorlunda trip. Ur tält synvinkel var det annorlunda pga att vi inte behövde packa upp eller ner tältet. Det gjorde våra bärare.

5 kommentarer:

Anne sa...

Vad kul du också skrev en lista! Du är väldigt berest märker jag, hunnit se och uppleva många länder. Att äta kinamat i Kina, det är säkert en annan upplevsel och nåt helt annat än det vi västlänningar kallar kinamat...
Har en kompis som turistade i Kina och berättade att alla offentliga toaletter på restauranger och andra ställen inte ha bås eller stängda dörrar utan att man sa tillsammans med alla andra i ett enda stort toarum. Något även du upplevde i Kina???
Åh, jag skulle också vilja se filmen Män som hatar kvinnor. Blir riktigt avundsjuk på dig som sett den. Jag får vänta tills den kommer på dvd. Tyckte du filmen var bra?
Hehe, glöm inte räkna steg också ;)

Anne sa...

....jag skriver som en kråka....satt tillsammans med alla andra ska det bla stå...

Malin sa...

Hej Anne, det var jag inte med om i Kina, även om jag var med om en del konstigheter. Över lag var de inte så frächsa - spottade & fräste överallt. När vi var i ett kvarter i Shanghai - såg vi en tandläkare som hade sina patienter på gatan. Hans patient hade en cigg i munnen. Vi gapade stort - det var vår första dag i Shanghai. Är glad att jag har varit i Kina. Har aldrig haft en längtan dit. Den kom när några av mina vänner flyttade till Shanghai. Det är ju alltid en anledning till att resa. Mkt skoj att de visade oss olika sidor av staden.
Filmen var mkt bra. Insåg dock att jag hade glömt mkt fr boken. Lisbeth Salander ser ut som jag hade föreställt mig. Du har helt klart ngt att se fram emot. Hoppas att din dag har varit bra.

Susanna sa...

Rolig lista - lånar den till min blogg! :) Kram

Malin sa...

Kul, välkommen hit. Skall kika in din lista. Kram!